4. Jan Nálevka (*1976), z cyklu One Never Can Tell, 2009

 

6 × akryl, plátno, 140 × 65 cm / 130 × 75 cm / 130 × 85 cm / 130 × 85 cm / 125,5 × 55 cm / 95 × 55 cm
každý sign. na rubu JAN NÁLEVKA 2009, názvy: KOH-I-NOOR 10 ACRYLIC, ACRYLIC COLOURS; PEBEO 8, HIGH VISCOSITY, STUDIO ACRYLICS; VAN GOGH 8, ACRYLIC COLOURS, TALENTS; GALERIA 6, FLOW RORMULA ACRYLIC, WINSOR AND NEWTON; LOUVRE 12, ACRYLIC STUDIO, LEFRANC AND BOURGEOIS; BASIC 6, ACRYLIC COLOUR SET, LIQUITEX, přiložen certifikát autenticity

 

220 000 Kč

 

VYSTAVENO
One on One, dům Pánů z Kunštátu, Brno 2010.
Selži znova, Galerie Entrance, Praha 2010.
Until the Morning Comes, Dům umění v Českých Budějovicích 2009.

 

INFO

Dílo jednoho z nejúspěšnějších současných českých umělců, jenž se důsledně věnuje minimalistické konceptuální malbě, kresbě, ale i interme-diální tvorbě, vzniklo speciálně pro jeho první větší samostatnou výstavu, jež se konala roku 2009 v Domě umění v Českých Budějovicích a nesla název Until the Morning Comes. Vystavená série původně čítala celkem dvanáct obrazů – instalace však byla rozdělena do dvou celků po šesti obrazech. V aukci je v tomto případě nabízena jedna polovina cyklu – jedna stěna z původní výstavy. Jedná se o cyklus samostatných monochromních maleb různé velikosti. Na první pohled tak může jít o zcela běžná abstraktní plátna. Podstata instalace však spočívá v konceptu tzv. „nebarvy“, která vznikne smícháním všech tub jednotlivých zakoupených sad. Umělec tak nemá vůbec žádnou moc zasahovat do výsledného barevného tónu, jenž je vlastně předurčen prefabrikovanou výrobou. Co sada, to jeden obraz, který nese její název a na nějž musí být spotřebována všechna barva beze zbytku. Tento faktor také ovlivnil velikost jednotlivých obrazů, které záro-veň ve větším měřítku kopírují tvary jednotlivých balení akrylů.

Martin Vaněk